Overgangsklachten

Hormoonbalans voor vrouwen in of na de overgang:

Heel veel vrouwen hebben op een bepaald moment last van overgangsklachten. Soms ernstige klachten dat het hun leven flink verstoord of beheerst. Er zijn typische veelgehoorde klachten zoals het onregelmatig zijn of uitblijven van de menstruatie, overmatig bloedverlies, opvliegers en (nachtelijk) transpireren, hartkloppingen (best een eng gevoel), stemmingswisselingen (snel geëmotioneerd of een kort lontje hebben) , droge slijmvliezen, mond en ogen enz. meer vetopslag en vooral ook dat de vetverdeling anders wordt door lager oestrogeen en progesteron. Je ziet dan vaak dat de vetverdeling van benen en billen zich verplaatst naar buik/romp. De niet typische klachten zijn heel divers en vaak voor iedereen verschillend.

De oorzaak:

De oorzaak ligt in de verminderde aanmaak van de hormonen oestrogeen en progesteron. Daarnaast spelen leefstijl factoren een grote rol om deze symptomen te verergeren of juist te  verminderen. Daarom is het ook belangrijk je niet te richten op 1 oplossing maar te kiezen voor een brede aanpak. Niks staat op zichzelf dus bv met alleen een bepaald tabletje of supplement kom je er natuurlijk niet.

Mijn ervaring:

Omdat ik zelf als 50 plusser ervaringsdeskundige ben en dus ook aan den lijve heb ondervonden hoe vervelend sommige klachten kunnen zijn, weet ik inmiddels ook hoeveel het mij heeft opgeleverd door verschillende leefstijl factoren aan te passen. Ik heb nul overgangsklachten, zit lekker in mij vel, heb genoeg energie en ben daardoor ook een gelukkig mens. Dat gun ik jou ook!!

Welke zaken heb ik aangepakt:

1. voedingspatroon;

  • Minder koolhydraten (vooral de snelle), onbewerkt, glutenvrij en suikervrij, meer onverzadigde vetten zoals omega 3 en omega 9, minder omega 6 en alleen gezonde verzadigde vetten (met mate); Een juiste vetzuurbalans staat aan de basis van je cel metabolisme en dus een belangrijke eerste stap naar meer vitaliteit en minder klachten.
  • Ook niet te laag in koolhydraten; als je veel sport en beweegt zoals ik kan een te laag koolhydraat inname je 's nachts ook wakker houden.
  • Geen koffie na 15.oo uur en geen alcohol; ik heb altijd last van een wijntje of biertje. Ja ik vind het ook wel eens lekker maar dan accepteer ik de consequentie.

2. Meer bewegen;

  • Vooral ook veel in de buitenlucht; maar ook kort en intensief zoals een HIIT training; en de PowerWalkingClub levert mij veel energie en vitaliteit

3. Meer krachttraining;

  • Voor spierbehoud en meer spierontwikkeling;

4. Koude training en ademhalingsoefeningen.

  • Kou is namelijk onze vriend en niet onze vijand, kan o.a. enorm je vetverbranding stimuleren en je immuunsysteem boosten.

5.  Voldoende goede vetten waaronder (een hoogwaardige) omega 3 die ik als supplement neem.

  • Steroïde (geslachts) hormonen worden gemaakt uit cholesterol. Het is dus belangrijk om voldoende goede vetten binnen te krijgen. Daarnaast is een juiste balans omega/3omega 6 ook uitermate belangrijk voor een goede vitaliteit. Deze ratio is meetbaar met een simpele vingerpriktest.

Als ervaren hormoonfactor coach begeleid ik regelmatig vrouwen in of na de overgang. Met een leefstijl verandering aangevuld met mijn orthomoleculaire kennis bied ik een totaal plan speciaal om overgangsklachten te reduceren of zelfs helemaal te laten verdwijnen, meer energie en vitaliteit en je gewicht onder controle te krijgen en houden.

Als jij ook GEEN genoegen neemt met uitspraken als;
het hoort bij het ouder worden” of
leer er maar mee leven

Laat je dan begeleiden en kijk en ervaar wat leefstijlinterventies kunnen betekenen.

Vul het contactformulier in of neem telefonisch contact op: 06 28 20 19 94

Direct beginnen?

Kan ik je helpen?

Maak vrijblijvend een afspraak
Maak een afspraak

Disclaimer
De advisering van Brands Balance is nadrukkelijk niet bedoeld als vervanging van reguliere medische behandeling door (huis)arts of medisch specialist, maar is uitsluitend bedoeld ter bevordering van een gezondere leefstijl.

Copyright
Niets van deze site mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, het zij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnames, of enig andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Brands Balance.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram